Modalitati de imbunatatire a conturilor de plati

Multe societati incep cu practici contabile mai degraba intamplatoare, mai ales atunci cand vine vorba de conturi de platit si conturi de primit. In cazul in care conturile sunt mentinute la toate, sunt bune sanse ca afacerea sa utilizeze practicile de contabilitate de baza de numerar, in locul metodei de acumulare.

Si acest lucru poate face ravagii pe rapoartele conturilor de plti, mai ales ca o afacere creste la o firma cu venituri anuale in mii de lei. Cum va puteti imbunatati conturile departamentului de contabilitate pentru ca procedurile de plati sa devina mai eficiente?

Explorand baza de numerar si angajamentele contabile

In primul rand, aceasta ajuta la intelegerea diferentelora dintre baza de numerar si contabilitatea de angajamente. Contabilitatea pe baza de numerar este utilizata in mod obisnuit de catre proprietarii de afaceri foarte mici si proprietari unici.

In aceasta baza, veniturile sunt raportate atunci cand sunt primite in numerar, iar cheltuielile sunt raportate in cazul in care platile se face numerar.

In contabilitatea de angajamente, veniturile sunt raportate atunci cand se primeste numerar, dar cheltuielile sunt raportate in cazul in care acestea apar.

Datoriile pe termen scurt

Dupa cum puteti vedea, exista o mica, dar mare diferenta de principiu intre metodele contabile. Sa vedem ce face o mare diferenta in stabilirea bugetului si a rentabilitatii pentru o afacere.

Sa presupunem ca conturile dvs de plati sunt de multe ori cu intarziere si ca va lasati factura de telefon neplatita timp de trei luni.

Acum va tebui sa platesti in numerar o factura de trei ori mai mare dintr-o data. Iar daca folosesti contabilitatea pe baza de numerar, vei inregistra cheltuiala in acea luna, de asemenea.

Cheltuielile pentru cele doua luni anterioare vor parea neobisnuit de mici, in timp ce cheltuielile in aceasta a treia luna vor fi umflate artificial. Acest lucru face o diferenta urisa, chiar daca va platiti facturile la timp, in cazul in care aveti si un anumit termen de plata stabilit cu furnizorii.

Se poate face, de asemenea, o mare diferenta in conturile situatiilor financiare de plati atunci cand platim taxe trimestriale. Iar cel mai important aspect este ca ceea ce nu se potriveste cheltuielilor cu veniturile aferente, poate contribui la generarea altor cheltuieli.

Acest lucru este important mai ales daca aveti inventar, daca sunteti un antreprenor care cumpara materiale specifice fiecarui proiect sau chiar daca sunteti o companie de tehnologie care trebuie sa faca investitii mari in componente hard, software sau talente pentru dezvoltarea de produse specifice sau lansari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *