Conturile de plati si impactul acestora asupra profitabilitatii

Datoriile, situate intr-o coloana speciala a bilantului unei companii, sunt ceea ce societatea datoreaza furnizorilor sau vanzatorilor de la care cumpara marfa si alte consumabile.

Conturile de plati sunt un pasiv curent si sunt listate in partea dreapta a bilantului . De la acestea se asteapta sa fie rambursate catre furnizori in termen de un an.

Datoriile pe termen scurt sunt la fel ca facturile neachitate pe care le ai ca individ. La fel ca orice alt activ sau pasiv, conturile de platit, facturile neplatite ale companiei pot avea un impact mare asupra profitabilitatii.

Ele pot fie sa creasca profitabilitatea companiei sau pot face ca aceasta sa o ia intr-adevar intr-o directie gresita. Doua moduri principale prin care conturile de plati ar putea afecta profitabilitatea companiei sunt relatiile companiei cu furnizorii sau vanzatorii sai si fluxul de numerar al companiei.

Relatiile cu furnizorii

Furnizorii sau vanzatorii sunt cei care asigura afacerii marfa de inventar si alte consumabile. Este crucial ca operatiunile companiei sa mentina relatii bune cu furnizorii lor.

Singurul lucru pe care este important sa-l faca o companie pentru a mentine relatiile cordiale cu furnizorii este de a plati facturile la timp. Conturile de gestionare, din pacate, pot fi achitate greoi.

Pe masura ce o companie creste, numarul de furnizori se mareste, iar facturile pe care le are de platit de asemenea. Astfel, relatia dintre furnizori si management devine importanta la nivel de companie.

Managementul relatiilor cu furnizorii implica o relatie reciproc avantajoasa intre companie si fiecare furnizor. Relatiile bune cu furnizorul ofera o situatie win-win pentru companie si pentru furnizor. Furnizorii vor inmulti ofertele bune pentru companie.

Ei vor sugera produse noi si mai bune pentru companie. Ei vor lucra cu compania in baza anumitor politici sau termene de livrare. Un bun furnizor conduce la cresterea eficientei companiei, iar bunele relatii cu furnizorul trebuie sa fie cultivate.

In cazul in care societatea isi plateste facturile la timp, cultiva in mod activ relatii bune cu furnizorii sai, nu renunta la ei fara motiv si pastreaza liniile de comunicare deschise, un furnizor de cuvant ar trebui sa ofere inapoi companiei cele mai bune conditii de creditare posibile.

La randul lor, conditiile de creditare comerciale vor maximiza profitabilitatea companiei.

Pe masura ce afacerea ta creste, vei dori, probabil, sa treaci si la alte sisteme contabile si de gestiune a stocurilor, unele care va vor permite sa aprofundati soldurile conturilor in orice moment din zi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *